CINTA DI MAINKAN TAHKALA DIBERI HARAPAN

Setiap manusia diberi pilihan untuk dicintai dan dimencintai..tahkala menemui insan yang hadir dalam hidup merupakan saat yang indah..

 meskipun baru kenal dan tak mampu untuk mengharapkan sesuatu yang akan mungkin menyakitkan hati tahkala diberi ruang dihati..

bermula kisah cinta seorang remaja yang belum pernah cuba untuk  menjinak-jinak dalam ruang percintaan remaja semasa di sekolah menyebabkan DIAN mudah untuk terluka bila diberi harapan yang mengunung..

DIAN memilih untuk mencuba mencari kekasih di laman aplikasi BETALK..dan menemui insan yang mencuba membuka ruang cinta tahkala hati mula terasa ingin bercinta..

usia perkenalan yang singkat bagi kedua insan yang sedang hangat bercinta ..namun masih cuba untuk meneruskan cinta yang disulami rasa sayang dan kasih..

bila memilih untuk bersama adalah satu perkara yang mungkin terasa berat untuk meneruskan cinta  yang hanya dimainkan dibibir dan tidak pernah bersua muka dan bersua ..

hanya perasaan bahagia yang wujud hanya disuarakan melalui kata dan suara yang sentiasa merapatkan lagi sesuatu hubungan yang akan terjalin bila mana tidak bertemu..

usia perkenalan mereka mencecah selama sebulan..

Bila mana ,seorang lelaki menagih rasa untuk bersua dan mengharapkan hubungan ini menjadi sesuatu yang diredhai malah mencuba untuk menjadi sempurna dalam setiap hubngan menyebakan Dia memilih untuk bertemu dengan bakal mak mertua..

DIAN sunggguh terharu tahkala usia perkenalan yang singkat dan mampu mengakhiri sesuatu hubungan yang sementara dengan membina sebuah masjid..tetapi bila DIAN cuba untuk merapatkan hubungan dengan bakal mertuanya..namun disaat itulah ...hubungan yang sempurna hanya hadir sebagai sebuah pembohongan...

DIAN masih bersyukur ke hadrat ILAHI..tahkala hati mula disayangi tetapi dipermainkan hanya dengan sebuah pembohongan menyebabkan DIAN  mula tidak percayakan mana-mana laki untuk hadir dalam hidupnya..Ibu DIAN  begitu gembira tahkala anaknya yang ingin menamatkan zaman remaja dengan perkahwinan..

bersyukur dan terus bersyukur untuk tidak membuat persiapan yang lengkap untuk sebuah perkahwinan.. ikatan yang hadir hanya sementara dan menguji hati tahkala diberi harapan mengunung..mungkin peristiwa itu menjadikan DIAN lebih berhati-hati dalam sebuah perhubungan..


meskipun malu dengan jiran tahkala perkabaran yang begitu mengembirakan hati namun tidak kesampaian menyebabkan DIAN berangkat ke kuala lumpur dan melupakan peristiwa yang menyakitkan hati..

meneruskan kehidupan sebagai remaja yang kuat,tabah dan sentiasa menjaga diri tahkala insan yang hadir hanya untuk menguji..


seperti pelangi yang hadir hanya sekali dan memberi kesinaran yang begitu mengagumkan..



itulah rasa cinta yang mula mekar dihati setiap insan yang layak menerima dan diterima..

meskipun yang hadir itu hanya menguji tabahkan hati dan teruskan kehidupan dan belajar mencuba memberi ruang kepada insan yang layak disayangi dan diberi rasa kasih yag berpanjangan dan menuju sebuah hubingan yang diredhai dan direstui..AMIN....















Comments